Wednesday, September 05, 2007

Musíme předpokládat, že se Nostradamus rozhodl popisovat tohoto velkého krále nejednoznačnými (či dokonce vágními) výrazy, protože mu velice záleželo na tom, aby si jeho předpověď nikdo nevykládal jako zmínku o druhém příchodu Kristově. Zmínka o příchodu velkého krále z nebes mohla být v 16. století snadno pochopena jako odkaz na Krista, pokud by nebyla doprovázena znepokojivými okolnostmi.
Vlastně nemá příliš význam spekulovat o tomto velkém králi - ať už je jím kdokoli nebo cokoli, je jasné, že to není nic, co by nám bylo v jakémkoli smyslu důvěrně známé. Uvidíme, že identitu této bytosti je možno vytušit pouze z jiných zmínek v okultní literatuře. Stojí však za to poznamenat (protože žádný komentátor si tuto skutečnost doposud neuvědomil), že tato entita není týž velký král, o němž se hovoří v dalším verši. Připomeňme si znovu třetí verš: Resusciter le grand Roy d'Angoulmois - "aby vzkřísil velkého krále z Angoulmois". Jelikož jsme identifikovali velkého krále z Angoulmois jako výraz zeleného jazyka pro archanděla Michaela, chápeme, že tento verš nenese chmurný prediktivní náboj, jaký se mu obvykle připisuje. Musíme si povšimnout, že le grand Roy je zjevně odlišný od předchozího un grand Roy. Proroctví tedy hovoří o dvou velkých králích: ten druhý (Angoulmois) má, jak se zdá, přivést k životu prvního.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home