Tuesday, April 03, 2007

Lhostejnost, nebo negativní vztah k učení.

1800 1900
nekvalifikovanost kvalifikace
neregulovanost porodnosti snaha o regulaci
emocionální a zvykové chování racionalizace
nezájem o veřejné dění zájem o lokální dění
absence zájmových organizací zájmové organizace
venkovský nádeník průmyslový dělník

Na rozdíl od dolních vrstev se ve 30. letech ve vyšších vrstvách společnosti ve velkých městech dostávalo systematičtějšího a institucionálního vzdělání i dívkám. Zatímco v předchozích generacích jen základ triviální školy, sloužilo nyní vzdělání především k reprezentaci (francouzština, piano, kreslení). Dívky neměli již přímou účast na fyzickém zajištování domácnosti .
Vzhledem k velké dětské úmrtnosti nebyli rodiče přespříliš psychicky angažovaní. Ta by totiž v případě úmrtí dítěte vedla k labilitě. Proto převažoval názor, že děti jsou tu k tomu, aby rodičům projevovaly vděčnost za to, že dostaly život a působit jim radost.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home